És la primera de les tres actuacions previstes al Document de Regulació Aeroportuària (DORA) 2017-2021: incrementar la capacitat punta del sistema automàtic de tractament d’equipatges (SATE). La primera fase de les obres finalitzà al maig de 2018 i es centrà en la planta de facturació nord.
Les actuacions consistiren en redissenyar i implementar nous circuits més moderns i flexibles, pels que circulen els equipatges facturats, dotant al sistema de camins alternatius per a ser utilitzats en cas d’incidències puntuals. Amb això s’aconsegueix un funcionament més àgil i continu, i per tant un procés de facturació d’equipatges més ràpid i eficient.
La segona fase realitzarà les mateixes actuacions a la part sud. L’obra havia de finalitzar al setembre de 2019; es licità per 7,75 milions d’euros.
A part, des de març de 2019 s’iniciarà la tercera fase: es substituiran les màquines de detecció d’explosius (EDS, de l’angles Explosive Detection System) per unes més modernes (EDS3) i s’ampliarà el SATE per adaptar-lo a l’ampliació de la terminal. L’obra s’adjudicà per 110 milions d’euros a principis de 2019 i durarà fins al 2025.
<< Terminal | Índex d’ampliacions | Aparcaments >> |
---|