Per tal de determinar la capacitat que suporta l’aeroport de Son Sant Joan, el Pla Director de la infraestructura aèria examina distintes parts de l’aeroport: el camp de vols (el conjunt de les dues pistes d’enlairament/aterratge i els carrers d’accés/sortida adjacents), la plataforma d’avions (l’àrea formigonada on estacionen les aeronaus per tal de ser (des)embarcades), la terminal (l’edifici que processa els passatgers), els aparcaments de vehicles i els accessos a l’aeroport.
Aena i Enaire tenen previstes una sèrie d’actuacions sobre tots aquests elements per tal d’augmentar la capacitat de cada un d’ells, a més de l’espai aeri mallorquí (l’àrea per on circulen els avions per aproximar-se/allunyar-se de l’aeroport). Dites actuacions estan dividides en quatre projectes diferents, però aquí els separarem segons l’àmbit que afecta per tal de facilitar-ne la comprensió.
A més, els ordenarem seguint la seqüència d’arribada a l’aeroport, per tal de facilitar-ne la lectura. Per últim, a cada apartat podreu consultar la documentació associada al projecte.
Ampliacions previstes | |
---|---|
Àmbit | Actuació |
Espai aeri | Optimització de l’espai aeri |
Camp de vols | Acceleració dels enlairaments dels avions |
Plataforma d’avions | Increment de les posicions per estacionar-hi avions |
Terminal | Ampliació de l’edifici processador i dels mòduls A i D |
Equipatges | Increment de la capacitat punta del sistema automàtic de tractament d’equipatges |
Aparcaments | Ampliació dels aparcaments de cotxes |
Accessos | Modificació dels accessos viaris i de la mobilitat peatonal |