L’edifici processador és aquell que comença quan s’accedeix a l’aeroport i acaba on comencen els mòduls d’embarcament (després de passar el control de seguretat i l’àrea comercial lliure d’impostos). Aena pretén ampliar-lo el màxim possible, limitat per l’espai que disposa per a créixer: cap al nord, l’est i l’oest. Això permetrà tenir major superfície comercial.
Segons el Pla Estratègic 2018-2021 d’Aena, els filtres de seguretat passaran a la planta inferior, pel que la superior estarà disponible al 100% per activitat comercial. Això suposarà un increment de l’àrea dedicada al comerç de 4.450m², un 29% més. Cal recordar que al 2017, els serveis comercials suposaren un 34,7% dels ingressos de l’empresa semi-privada.
A part del creixement de l’espai comercial, s’amplien els mòduls A i D. Al mòdul A, es construeiran dos nous dics d’atracament d’avions amb 6 nous fingers, que donaran peu a 13 noves portes d’embarcament. Tenint en compte que actualment disposa de 28 portes d’embarcament, el creixement d’aquestes serà del 46,43%.
Al D, s’hi habilita un nou dic amb 3 fingers, que possibilitaran 6 noves portes d’embarcament. Actualment té 20 portes d’embarcament, pel que s’ampliaran en un 30%.
Portes d’embarcament | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Mòdul | Actuals | Ampliació | Creixement | |||
A | 28 | 92 | 41 | 111 | 46,43% | 20,65% |
B | 8 | 8 | 0,00% | |||
C | 36 | 38 | 0,00% | |||
D | 20 | 26 | 30,00% |
Per tant, considerant que actualment existeixen 92 portes d’embarcament, amb l’ampliació dels mòduls A i D l’aeroport passarà a disposar 111 portes d’embarcament, el que suposa un 20,65% més.
<< Plataforma | Índex d’ampliacions | Equipatges >> |
---|